Referensjobb: Skillnad på mappning och mappning…
I veckan fick vi in en bil som hade modifierats mekaniskt, fått ett annat motorstyrsystem installerat och mappat. Ägaren bestämde att låta oss finjustera den ytterligare för att se vad resultatet kunde bli.
Här är resultatet efter bara drygt 2,5h mappning i vår dyno. Observera att vi inte har gjort några mekaniska förändringar alls, enbart justering i programvaran. Laddtrycket har INTE höjts. Skillnaden vid t.ex. 6000rpm är 82hk på bakhjulen = 40% ökning mot grundeffekten, bara genom finjusteringar på det som fanns där från början.
Dessutom gav motorn mindre värmeutveckling, kunde hålla jämnare/lägre vattentemp, hade bättre register, jämnare gång osv… Arbetet på den bilen är inte klar ännu utan det finns mycket mer att hämta med ytterligare kalibrering och även ökning av laddtrycket.
Vill du låta oss se över mappningen på din bruksbil, entusiastbil eller tävlingsbil? Hör av dig. Kontaktuppgifter hittar du HÄR.
Vi har marknadens mest avancerade dynocell med världens mest exakta dynoanläggning. Just nu erbjuder vi dessutom 20% rabatt på våra ord. priser. Erbjudandet gäller under november – januari och det finns begränsat antal platser.
Vi kan även erbjuda bra priser för biltransport om du inte vill köra den på vägarna nu.