MAPPNING

Vi kan erbjuda mappning / kalibrering av följande…

… eftermarknadsstyrsystem:

  • AEM
  • A’PEXi
  • Autronic
  • Diablosport
  • EFI-Live
  • EMS
  • GEMS
  • GReddy
  • Haltech
  • HKS
  • Hondata
  • KMS
  • MAP-ECU
  • Megasquirt
  • Microsquirt
  • Motec
  • Nira
  • Nistune
  • Open ECU
  • Pectel
  • SMT
  • VEMS
  • Vipec
  • m.fl. (ring)

…och följande original motorstyrsystem:

  • Alfa Romeo
  • Ariel
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Buick
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroën
  • Dacia
  • Dodge
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • GMC
  • Holden
  • Honda
  • Hummer
  • Hyundai
  • Infinity
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lancia
  • Land-Rover
  • Lincoln
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes
  • Mercury
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Oldsmobile
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Pontiac
  • Range Rover
  • Renault
  • Rover
  • Saab
  • Saturn
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Ssang Yong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Toyota
  • Volvo
  • Volkswagen

Priser finner du HÄR!

Kontaktuppgifter finner du HÄR!

Mappning motoroptimering effektmätning dyno bänkning Rototest

Vad är mappning?

Mappning är ett annat ord för ”kalibrering” eller ”motoroptimering”. Syftet med en mappning är att skapa ett korrekt och bra samspel mellan alla de funktioner och faktorer som gemensamt skapar karaktären och egenskaperna av ett fordon. Samtidigt ger det en möjlighet för ”mapparen” att forma fordonet och resultatet efter ett specifikt användningsområde.

Vi på PBZ har sammantaget ca. 20 års erfarenhet av mappning / motoroptimering och har marknadens mest avancerade dynocell.

Mappning motoroptimering effektmätning dyno bänkning Rototest

Det vi strävar efter vid en motoroptimering / mappning är att…

  • anpassa effekt & vridmoment till ändamålet
  • anpassa karaktären till ändamålet
  • skapa krispighet och gassvar i ALLA lägen
  • ha hög kvalité på mappningen vid samtliga laddtryck
  • förebygga problem
  • oavsett effekt, ge förutsättningar för bra avgasvärden
  • oavsett effekt, göra motorn så bränslesnål som möjligt
  • oavsett effekt, ge motorn en stabil tomgång
  • oavsett effekt, göra motorn lättstartad kall som varm
  • motorn ska gå bra och säkert oavsett väder

 

För att se några referensjobb, klicka HÄR!

Mappning motoroptimering effektmätning dyno bänkning Rototest Ford Mustang Mappning motoroptimering effektmätning dyno bänkning Rototest Fyrhjuling Mappning motoroptimering effektmätning dyno bänkning Rototest Toyota Supra MK4 2JZ-GTE Mappning motoroptimering effektmätning dyno bänkning Rototest Dodge Viper SRT-10 Mappning motoroptimering effektmätning dyno bänkning Rototest Mappning motoroptimering effektmätning dyno bänkning Rototest
Mappning motoroptimering effektmätning dyno bänkning Rototest Jon Olsson Ultima GTR Mappning motoroptimering effektmätning dyno bänkning Rototest Oldsmobile Mappning motoroptimering effektmätning dyno bänkning Rototest Dodge Viper RT-10 Mappning motoroptimering effektmätning dyno bänkning Rototest Audi Ur-Quattro Mappning motoroptimering effektmätning dyno bänkning Rototest Dodge Viper RT-10 Mappning motoroptimering effektmätning dyno bänkning Rototest Ford Fiesta Drifting Daniel Björk
Mappning motoroptimering effektmätning dyno bänkning Rototest AC Cobra Mappning motoroptimering effektmätning dyno bänkning Rototest Mitsubishi Evo 6 TME Mappning motoroptimering effektmätning dyno bänkning Rototest Lotus Esprit V8 Mappning motoroptimering effektmätning dyno bänkning Rototest Ford Escort Cosworth Rally Mappning motoroptimering effektmätning dyno bänkning Rototest Chevrolet Camaro SS Mappning motoroptimering effektmätning dyno bänkning Rototest Dodge Ram SRT-10 XL Bygg